من کی ام

ساخت وبلاگ

انسان در جستجوی عاملی است ماندگار،چیزی که به ان واقعیت می گوئیم —اسم مهم نیست واژه، خودِ پدیده نیست—زیرا از درون سخت نا مطمئن است من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 71 تاريخ : شنبه 27 اسفند 1401 ساعت: 20:35

ادامه مطلب--دوگانگی و تناقض در این امر آ ن چنان مشهود است که برای درکش زیاد دچار زحمت نیستیم.افراد در فرهنگ کشاورزی در عین حالی که خود را مرکز عالم و دلیل آفرینش زمین و زمان می دانند و همه چیز را بنحوی انکار و رد میکنند بسیار متکی به دیگران هستند و این اتکا تا جائی پیش رفته که آنها از متکی بودن به مردگان هم رویگردان نیستند.مبلغان مذهبی با شناخت کامل از این روحیات در مراسم و مناسک تماما این اتکا را تشویق می کنند و از شنوندگان خود می خواهند که با التماس و الحاح نام شخص قابل اتکا را بگویند و اصطلاحا به او متوسل شوند.اتکا به دیگران در مراودات روزانه و نگرفتن پاسخ مناسب. باعث گلایه مندی ها و نا امیدی های زیادی شده.یکی از بارزترین اتکادادنها تشویق اتکا زن به شوهر است.پیچ و مهره فرهنگ کشاورزی بر اساس این اتکا تنظیم شده و تا حالا اجازه نداده تا منافع و مضار آن مورد بررسی قرار گیرد.ضرر این اتکا این است که زن بجای این که خود را طرف قرار داد و مجری آن بداند. خود را اسیر و برده و یا حداقل محتاج شوهر می داند .و در پاره ایی از مواقع با بسیج کودکان خود در برابر این اتکا به شوهر، قد علم می کند. که از بابت این رفتارها بسیاری از زندگی ها شادی و طراوت خود را از دست داده اند . و نهایتا به طلاق عاطفی منجر شده است.اگر خانمها بدانند که چه قدرت و ظرفیت و مسئولیتی بعهده دارند. که باید بعنوان طرف قرار داد آنها را در نظر بگیرند. زندگی های این دوره زمانه تبدیل به میدان جنگ نمی شوند.خانمها می توانندبا آموزش و دقت در مورد داشته های خود ،کاملا آگاه شده و از این توانائی ها در جهت اجرای قرارداد فیمابین با شوهر خود بهره برداری کرده .و متقابل مردان هم بجای اتکا به عشق بانوان به قدرت و توانائی در جهت اجرای بهتر من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 69 تاريخ : جمعه 26 اسفند 1401 ساعت: 19:36

ادامه مطلباین مطلبی که در ادامه خواهید خواند یک موضوع کاملا عجیب و تکان دهنده هست. که در تمام جهان کم و بیش وجوددارد . و شاید مربوط به دوران قبل از فرهنگ کشاورزی هم باشد.این عامل بقدری ساده و راحت در جریان فکری و عقیدتیافراد و جوامع رسوخ می کند. که خود آدم هم متوجه خطرموضوع نخواهد شد.در شرایط عادی دارندگان چنینعقیده ایی زیاد نگران بینش خود نیستند. و لی دید و اعتقاد دیگران در باره همین موضوع را نکوهش می کنند. وحتی تا مرز لعن و نفرین هم پیش می روند---یکی از خاصیت های این عامل، فقدان مدارک لازم جهت اثبات هستولی عقیده مندان آن چنان از این موضوع دفاع می کنند. که گوئی خروارها مدرک و ملیاردها شاهد زنده دارند.یکخصوصیت جالب این عامل هم بی ایمانی و کلا نادیده گرفتن این عامل نزد اشخاصی که بنظر دیگران خیلیعقیده مند هستند. و خودشان مبلغ و مبشر موضوع هستند می باشد---واضح عرض کنم تمام روحانیون ومداحان و کشیشان و خا خام ها و....هرگز این عامل را قبول ندارند. و در مجالس خصوصی اعتراف می کنند .کهاین موضوع مورد نیاز عوام الناس است. و ما تبلیغش می کنیم .ولی خودمان می دانیم. که چنین چیزی وجودندارد.و مهمتر این که هیچ حقیقتی در داخل و خارج و همراه و نتیجه این عامل نیست .و کسی نمی تواندبا عقیده به چنین مسئله ایی واقعا به حقیقت برسد.چون حقیقت یک عامل ثابت و ایستا نیستبله این پدیده----تقدس----است. همان طوری که می دانید. دامنه گسترده مقدس کردن و تقدس از آلات تناسلی ومیمون و گاو و موش و درخت وزمین و ساختمان و مرده و شیء و سایر پدیده هاو......تا بی نهایت وجود دارد .و عقیدهمندان به تقدس به هیچ قیمتی حاضر به شنیدن حرف مخالف عقیده خود نیستند.بدبختانه این تقدس در تمام جهان ودر بین تمام فرهنگها چه غربی و چه شرق من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 87 تاريخ : شنبه 20 اسفند 1401 ساعت: 18:46

ادامه مطلبمحدود بودن تفکر در دایره انفرادی و در نظر گرفتن منافع و مضار فردی، یک عامل مشخص در فرهنگ کشاورزی هست که در این دوران همچنان قوی و قابل لمس ادامه دارد.به چند نمونه آن اشاره می کنم--فردی به یک اداره ویا سازمانی مراجعه می کند و خواستار انجام کاری می شود مسئول مربوطه حالا به هر دلیلی اعلام می کند که انجام این کار ممکن نیست.مراجعه کننده با لحن مخصوصی و عموما راضی به پرداخت رشوه از مسئول می خواهدکه یک کاریش بکند.بکار بردن همین جمله یه کارش بکن نشان می دهد. که چقدر منافع شخصی برای افراد مهم است و برای او قانون و مقررات و از این قبیل مسائل اهمیتی ندارد.او طالب پیشرفت کار خود است. بدون توجه به این که فرضاقانونذیربط تا چه میزان نیروی انسانی و هزینه را مصرف کرده تا تصویب شود.البته در بعضیمواقع مسئول سازمان هم که با این جمله زیاد برخورد کرده، به این نتیجه رسیده که می تواند در برابر دریافت مبالغی، بالاخره اجرا نکردن قانون و عمل بر خلاف مقررات را بهشکلی انجام دهد. که زیاد مشخص نشود.زیان این منفعت طلبی و تفکرانفرادی از حسابو کتاب خارج است. و به قیمت عقب ماندن و باز ماندن یک جامعه از قانون مندشدنتمام می شود.وجود هر قانونی در هر زمینه بسیار خوب است و از بی قانونی بهتر است .اما مصیبت بزرگتر این است که بخاطر منافع شخصی قوانین موجود در برابر مقداری پول، و یا حتی مقام اجرا نشوند.حالا عبور از چراغ قرمز و توی صف زدن حتی در نانوائی محلهکه حق اهالی و همسایگان را نادیده می گیرندبجای خود.با توجه به کثرت این گونه بر خوردها و عجول بودن مردم، در باره به نتیجه رسیدن کار خود. قانون گزاران واقعا بامشکلات عدیده ایی مواجه هستند. و در زمان بررسی و تصویب قوانین مورد نیاز بجای تفکر در باره اجرای بهتر و من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 87 تاريخ : شنبه 20 اسفند 1401 ساعت: 18:46

ادامه مطلبیکی از جلوه های بارز فرهنگ کشاورزی وابستگی شدید به زمین و سرزمین و شهر و ده و کشور است و در کنار این حس مالکیت شدید . وابستگی به نام و فامیل و خانواده و شاه و رهبر و لیدر و البته گاهی هم رئیس، وجود دارد.در انگلستان و در کشورهای جنوب شرق آسیا سرزمین و منطقه بسیار مهم است و معمولا نام سرزمین محل زندگی افراد در نام و یا نشان آنها وجود دارد یعنی یک نفر کره ایی زمانی که خودش را معرفی می کند نام منطقه در نام و نشان او وجود دارد و لازم نیست که از او سئوال شود اهل کجاست.البته کره جنوبی در حال متمدن شدن است .ولی هنوز این جلوه از فرهنگ کشاورزی در آن جا ادامه دارد. و در انگلستان هم در بعضی از ایالات نام منطقه جزو اسم و فامیل وجود دارد و مثال آن هم نام نویسنده معروف انگلیس هست که نامش سامرست موام است-----سامرست نام منطقه ای هست که این نویسنده در آنجا بدنیا آمده. و علیرغم متمدن بودن انگلستان، هنوز هم گاهی شاهد جلوه هایی از فرهنگ کشاورزی در آنجا هستیم.همینطور وابستگی به نامهای فرهنگ کشاورزی در انگلستان کاملا مشهود است زیرا هنوز القاب و مراتب فرهنگ کشاورزی در انگلستان استفاده می شود مانند لرد--کنت--سر--کنتس--پرنس و پرنسس و... وابستگی در جامعه ما به نامها بسیار رایج است و همینطور وابستگی به منطقه که در بیشتر نامهای فامیلی افراد نام ده و روستا و شهر آنها وجود دارد مانند فرنقی وابسته به ده فرنق استان اصفهان--تودشکی---منسوب به تودشک اصفهان--چهار محالی و ...یزدی---شیرازی---اراکی ....و اما دامنه وابستگی به نام در فرهنگ کشاورزی ایران بسیار فراوان و حیرت آور است--در ایران تعداد کمی نام فامیل وجود دارد که هنر و کسب و کار و حرفه و علاقه یک فامیل را نشان دهد تعدادی هم نام فامیلی خود را از سر من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 83 تاريخ : سه شنبه 16 اسفند 1401 ساعت: 12:13

ادامه مطلبهمانطوری که در مطلب قبل عرض کردم افراد فرهنگ کشاورزی سخت انکار کننده هستند . به موازات این انکارهر فرد ازاین که مورد انکار دیگران قرار بگیرد وحشت دارد و این فرایند مردم را وادار می کند که از افراد به ظاهرصلاحیت دار وبزرگ وکسانی که انکار آنها مشکل است. و یا حداقل فعلا کسی آنها را بطور معمول، انکار نکردهتقلید کنند.لذا تقلیدیک هنجارمورد قبول فرهنگ کشاورزی هست(البته من به تقلید از بعد مذهبی کاری ندارم)حالا ببینیم چه کسانی در فرهنگ کشاورزی کمتر هدف انکار هستند.بیشترین و انبوه ترین افراد که تقریبا از انکارمصونیت دارند. قشرروحانیت است.این قشر توانسته در صف اول انکار کنندگان قرار بگیرد. و بطور دائم سالهاستکه از زمین و زمان انتقاد کرده و ایراد گرفته اندو در جهت اثبات نظر خود جملاتی را به زبان عربی بلغور کرده و نظریهخود را به معصومین و افراد غیر قابل انکار متصل می کنند.در بیش از پنجاه سال قبل تعداد انسانهای باسواد خیلیکم بودند و به هرباسوادی ملا میگفتند و ملایان با استفاده از مفاد کتابهای عجیب و غریب و راست و دروغ مطالبیرا به شنودگان خود القا می کردند که بالاترین هدفش مقدس کردن موارد دلخواه ایشان بود.مثلا یکی از مواردیکه مورد تقدس روحانیت قرار گرفته و تا میزان بالائی هم مقبولیت اجتماعی پیدا کرد موضوع لباس روحانیت بود.ایشان شایع کرده اند که لباس ایشان لباس پیامبر (ص) است. حالا برای این که پوچی این ادعا را ثابت کنم بهمفاد زیرعنایت بفرمائید.تا قبل از ظهور کت و شلوار و تقریبا اجبار مردم به استفاده از این شکل لباس، مردم ایران لباسی شبیه همین لباسروحانیون داشتند. که بعد ها توسط انگلیس با کمی تغییر به شکل لباس فعلی روحانیت در آمد. اما طبق اطلاعاتی کهاز وضعیت اقتصادی و سایر موارد مرب من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 93 تاريخ : شنبه 13 اسفند 1401 ساعت: 4:15

ادامه مطلب 10در فرهنگ کشاورزی اسطوره ها و اسوه ها و پهلوانان مخصوصا مرده، تا حد خدائی بالا میروند و گاهی خدا ،منتظر تصمیمات ایشان معطل مانده و صبر می کند تا ایشان حکم بدهند.هیچ موردی از این سنبول ها که عرض کردم تحت بررسی دقیق تحقیقی و علمی قرار نمی گیرند و با دلایل درست و نادرست همین جوری که برای ایشان تعریف شده او را قبول دارند.این سمبول ها غیر قابل انکار تصور شده اند و در باره ایشان کسی حرف گوینده محقق و یا گوینده نقاد را قبول ندارد و در مورد سمبول های مذهبی گاهی شخص نقاد به کفر و الحاد هم متهم می شود.مردم در این فرهنگ عادت کرده اند که صمیمانه به مرده ها عشق بورزند و جای جای زندگی ایشان سرشار از یاد و خاطره و زیارت و دیدار و.....با مردگان هزاره ها هست.اگر در بین دوستان و فامیل ایشان شخص بیماری باشد که توسط یک دکتر متخصص درمان شده باشد و او را دیده باشند و زحمات دکتر به ایشان گفته شده باشد یا انکار میکنند و می گویند حتما دردش چندان مهم نبوده و یا سلامتش را خودش بدست آورده و در همان حال ندیده و ندانسته شفا پیدا کردن یک بیمار نادیده را به یک مرده منتسب کرده و با تمام وجود از شفاعت بیمار توسط آن سمبول می گویند. و باور دارند و دفاع هم می کنند.این اشخاص در تمام طول عمر خود بدنبال تحقیق و آزمایش عقیده خود از نظر علمی و تجربی نبوده و طبق تقلید وقایعی را که توسط تخیلات دیگران تنظیم شده را بعنوان معجزه و شفاعت و کرامت می پذیرند.غیر قابل انکار بودن به این سمبولها خاتمه پیدا نمی کند و مغرضین بسیاری از افکار و اندیشه ها و گفته های خود را با استناد به ایشان غیر قابل انکار جلوه می دهند.در حالی که در جامعه کشاورزی افراد دانشمند و زحمت کش و نابغه احتمالا زیاد وجود دارند .که توانسته اند با ز من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 89 تاريخ : شنبه 13 اسفند 1401 ساعت: 4:15

ادامه مطلبعاملی در فرهنگ کشاورزی وجود دارد .که مانند یک ملاط کار آمد. و یا مثل یک سیستم ارتباطی منظم کار می کند.بله تعصب همان ملاط است.مردمی با فرهنگ کشاورزی که من چند خصوصیت آنها را قبلا عرض کردم. با توجه بهعقایدخود و احساس قوی مالکیت، نیاز به تائید ماورا دارند. که تبلیغات چی ها و سردمداران جامعه، آنها را مطمئنمی کنند که رفتار و عقاید و گفتار آنها طبق اصول جهان هستی و مورد تائید ماورا هست. و آنها کم کم با توجهبه تائیداتی که دریافت می کنند نسبت به داشته های خود تعصب زیاد بخرج می دهند.حالا تصور کنید که اینانسانهانسبت به عقاید خود وداشته ها و نداشته های خود می توانندتا چه اندازه متعصب باشند و این یعنی اینکه باایشان امکان هیچ گفتگو وبحثی در مورد باور هاشان وجود ندارد . عامل تعصب میتواند تمام باورهای مردم را بههم پیوند داده و از هر انسان یک مجسمه سنگی و گاهی فولادی غیر قابل نفوذ بسازنند.انسانهای دارای فرهنگکشاورزی کمتر به دیگران اعتماد میکنند و کلا تمام پدیده های عقلانی و جدید جهان را نفی می کنند و رهبرانچنین آدمهائی که به طرقی توانسته انداعتماد مردم را جلب کنند .توانسته اند از این خصوصیت مردمبهره برداری کافی کرده و خودشان را سردمدارنفی کننده ها قرار دهند.زمانی که یک رهبر اجتماعی و یامذهبی در فرهنگ کشاورزی چیزی را نفی می کند وپدیده ایی را نمی پذیرد دیگر هیچ عقل و منطقی نمی تواندپیروان چنین رهبرانی را نقد و بررسی کند و حرف آن رهبر می شود مرجع. و تا حد کلام خدا بالا می رود .هرچند خود رهبران گاهی سخنان الهی را هم بعنوان شاهد مثال نظریه خود ارائه می دهند.تقویت تعصب مخصوصادر سطوح پائینی دانشی جامعه تا حدی کار سازبوده که گاهی مشاهده می شود افراد متخصص وتحصیلکرده هم ناچار و یا با خدعه، من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 76 تاريخ : شنبه 13 اسفند 1401 ساعت: 4:15